Контроль умінь та навичок з англійської мови
1. Учні перших класів на кінець року повинні володіти такими навичками:
а) говоріння – 5-7 речень по темі;
б) письмо – букви, слова;
в) читання – звуки, слова, речення, короткі знайомі тексти (на виразність читання).
2. Учні других класів на кінець року повинні:
а) знати всю лексику за другий клас (слова, неправильні дієслова);
б) розповідати теми (7-8 речень) (кількість тем за рік – 5-6, залежно від підготовленості учнів);
в) виразно читати вголос знайомий текст.
3. Учні третіх класів на кінець року повинні:
а) знати всю лексику за третій клас (слова, неправильні дієслова);
б) розповідати теми та відповідати на поставлені запитання до теми (за рік має бути вивчено не менше шести тем);
в) читати та переказувати незнайомий текст у межах програми.
4. Учні четвертих класів у першій – третій чвертях здають:
а) перший етап – слова, неправильні дієслова, прийменникові словосполучення (за кожний вид контролю виставляється окрема оцінка, потім вони додаються і виводиться середнє арифметичне за лексику. Після розповіді учнем теми і відповіді на запитання оцінки за ці два види контролю додаються до оцінки за лексику і діляться на 3, таким чином утворюючи оцінку за усне мовлення) (ці вимоги щодо лексики однакові для учнів усіх класів і в подальшому не будуть розшифровуватись);
б) словниковий диктант (нова лексика) – 24 слова;
в) другий етап – усна тема плюс три запитання не обов’язково по темі (запитання оцінюються окремо; таким чином, учень отримує окрему оцінку за тему і окрему – за відповіді на запитання; ці оцінки додаються до оцінки за лексику, отримане число ділимо на три і отримуємо оцінку за усне мовлення, яка й виставляється в журнал); вчитель групи готує список граматичних структур та список часових форм, вивчених за дану чверть;
г) у четвертій чверті учні прописують одну з вивчених протягом року тем (кожен учень отримує окрему тему, їх має бути не менше восьми). Крім цього вони здають лексику усно (своєму вчителю) і пишуть директорську річну контрольну роботу з граматики.
5. Учні п’ятих класів здають:
а) в першій чверті – все те ж саме, що й у четвертому класі (здають вчителю, який працює в цій групі, а не перевіряючому; оцінки наприкінці першої чверті в комп’ютер не вносяться);
б) в другій і третій чвертях:
- перший етап – лексика (за тими ж умовами, що й для четвертого класу); письмово – текстовий диктант (6-7 речень, приблизно 30 слів – можна з текстів у підручнику, вивчених за дану чверть);
- другий етап – тема плюс три запитання, не пов’язані з темою (оцінювання теми і запитань тут і надалі таке ж саме, як і в четвертому класі);
в) у четвертій чверті – лексику усно (своєму вчителю, або, за бажанням вчителя, колезі з іншої групи); письмово – п’ять запитань до прослуханого тексту ( текст читає вчитель, а готує завуч; текст базуватиметься на вивченому матеріалі) та директорську річну контрольну роботу з граматики.
6. Учні шостих класів здають:
а) у першій – третій чвертях:
- перший етап: лексика; письмово – 6 запитань на переклад з української мови на англійську зі словами, граматичними структурами та часовими формами, вивченими в даній чверті (вчитель готує список слів, структур і часових форм для перевіряючого;
- другий етап: тема плюс три запитання;
б) у четвертій чверті: усно – лексика; письмово: переказ прослуханого тексту і п’ять запитань до нього; директорська річна контрольна робота з граматики.
7. Учні сьомих класів здають:
а) у першій чверті:
- перший етап: усно: лексика; письмово: власні речення з 12-ма новими словами;
- другий етап: тема плюс три запитання;
б) у другій та третій чвертях:
- перший етап: лексика; письмово: ситуація з використанням шести слів (нова лексика), які дає перевіряючий;
- другий етап: тема плюс три запитання;
в) у четвертій чверті:
- усно – лексика; письмово: твір (composition) з використанням 12 нових слів; директорська річна контрольна робота з граматики.
8. Учні восьмих класів здають:
а) у першій та другій чвертях:
- перший етап: лексика; письмово: скласти ситуацію на довільну тему, використавши шість слів із запропонованих 12, які дає перевіряючий;
- другий етап: тема плюс три запитання;
б) у третій чверті:
- перший етап: лексика; письмово: скласти ситуацію на задану тему, використавши шість слів із запропонованих 12;
- другий етап: тема плюс три запитання;
в) у четвертій чверті:
- усно: лексика; письмово: твір (composition) на вільну тему з обов’язковим використанням лексики, включаючи phrasal verbs, та граматичних структур, вивчених протягом року.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ДИРЕКТОРСЬКИХ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
9 - і КЛАСИ
1.1. Письмовий компонент:
а) 1-3 чверті: переклад словосполучень та речень, що містять новий лексичний та граматичний матеріал (8 речень – лексика і 6 речень – граматика).
1.2. Усний компонент:
а) першої чверті - аналогічний до попередніх класів. Відповідь записується на плівку. Кількість речень не обмежена, але не менше 24-х. Після теми задаються два-три запитання. Відповіді на питання повинні відображати повне володіння матеріалом і готовність обгрунтувати будь-яке твердження, висловлене у темі.
б) другої і третьої чвертей - розповідь за заданими ситуаціями. На обмірковування ситуації надається хвилина. Ситуації можуть бути двох типів: 1) загального характеру, як наприклад: Imagine that you are a London pigeon that lives on the Trafalgar square. Describe your feelings and style of living, 2) контекстуальні: Prove that the modern rubs shoulder against the old comparing London and Kyiv. Якість відповідей аналізується за окремою схемою, яка наводиться нижче.
У відповідях дуже бажано використовувати матеріал вивчений на інших предметах (історія, хімія, фізика, біологія, українська література, світова література та інші). Головна мета "ситуацій" - виявити вміння компілювати блоки матеріалу з різноманітних сфер знань. У відповіді необхідно не менше чотирьох разів "прив'язати" конкретні блоки "зазубреного" матеріалу до заданої ситуації, не гублячи при цьому логіку розповіді. Найкращий варіант відповіді - повністю перенести міцно вивчений матеріал у контекст ситуації.
10 - і КЛАСИ
2.1. Письмовий компонент:
а) першої, другої та третьої чвертей - написання ессе за заданою темою. Вимоги до ессе наводяться нижче включає письмовий переказ сюжету з відеоплівки.
б) четвертої чверті – включає контрольну роботу з граматики та написання ессе.
2.2. Усний компонент:
а) першої чверті - робота у парах на послідовний переклад. Один учень відповідає за заданою темою (аналогічно до 9 - го класу, але з обов ' язковим висвітленням свого особистого бачення проблеми) його/її партнер дає послідовний переклад українською мовою. Періодичність послідовний перекладу - два - три речення. Загальна кількість речень необмежена, але не менше 24. Критерієм успішного перекладу є швидкість, точність і грамотність української мови. Перепитування при чіткості викладеної думки вважаються за помилку. Після ситуації можуть задаватися уточнюючі запитання, обов'язкові для перекладу також. Потім партнери міняються ролями. Партнерами є учні з однієї академічної групи. Пари визначаються опитувачем перед роботою. Висвітлення ситуації повинно мати індивідуальний характер з використанням різноманітних інформаційних блоків, підготовлених заздалегідь. Повторення однакової послідовності викладення матеріалу і велика (5 - 6 речень) кількість речень, які використовуються підряд у декількох учнів розглядається як механічне "зазубрення" матеріалу і вважається за помилку.
б) другої чверті - бесіда двох партнерів за заданою ситуацією на вибір опитуючого. Бесіда партнерів за темою передбачає ініціативну бесіду двох учасників (учасники визначаються опитуючим).
в) третьої чверті - бесіда трьох партнерів за заданою темою на вибір опитуючого. Бесіда партнерів за темою передбачає ініціативну бесіду трьох учнів (учасники визначаються опитуючим). Бесіда записується на відео-плівку.
11 - і КЛАСИ
3.1. Письмовий компонент:
а) перша та друга чверті - написання ессе;
б) третя чверть – контроль граматики та лексики та написання ессе.
3.2. Усний компонент:
а) перша і друга чверті – дискусія у групі за відео-матеріалом.
В основу оцінювання знань та умінь з англійської мови учнів старшої школи покладений досвід, отриманий вчителями під час впровадження у школі програми Організації Міжнародного Бакалоріату.
У 9х - 11х КЛАСАХ ЗА УСНИЙ КОМПОНЕНТ ВИСТАВЛЯЄТЬСЯ ОДНА ОЦІНКА, ЯКА ІНТЕГРУЄ ПОКАЗНИКИ ЗА ТАКОЮ СХЕМОЮ:
Вимоги до ЕССЕ
1. Opening paragraph повинен включати topical sentence.
2. Topical sentence of each paragraph повинне мати ключове слово абзацу.
3. Closing paragraph повинен включати перефразовану основну думку з висновком щодо доведення.
4. Абзаци повинні включати linking words.
5. Учні виділяють різними кольорами topical sente n ces, key words and liking words.
6. Думка викладається логічно та послідовно.
7. Граматики та лексика повинні відповідати рівню вивченого матеріалу.