Відповідно до Рекомендації Європейської Ради щодо мовної освіти, контекст вивчення англійської мови у СШ № 155 передбачає оволодіння учнями іноземною мовою на рівні "незалежного користувача". Ознаки цього рівня наведені нижче.
Англійська мова
Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти
Рекомендовані рівні володіння мовою РЄ
Запропоновані рекомендаціями шість головних рівнів адекватно покривають європейський навчальний простір у відповідності до цілей тих, хто вивчає мови. Є шість рівнів володіння мовою, а саме:
- Інтродуктивний рівень, або "відкриття";
- Середній рівень, або "виживання";
- Рубіжний рівень;
- Просунутий рівень, або "незалежний користувач";
- Ефективна операційна компетенція, або автономний рівень;
- Глобальна операційна компетенція.
Якщо подивитись на ці шість рівнів, то видно, що вони є відповідно розширеною вгору та донизу інтерпретацією класичного поділу на базовий, проміжний (середній) і просунутий рівні. Крім того, деякі назви, присвоєні у специфікаціях рівнів РЄ, видались такими, які важко перекласти. Тому схема, що тут пропонується, укладена за принципом розгалуженого "гіпертексту" і починається з початкового поділу на три головні рівні: А, В, С, де :
А – Елементарний користувач
- А1 – Інтродуктивний, або "відкриття"
- A2 – Середній, або "виживання"
B – Незалежний користувач
- В1 – Рубіжний
В2 – Просунутий
С – Досвідчений користувач
- C1 – Автономний
- C2 – Компетентний
Рівні володіння мовленням на рівні "незалежного користувача" (школа самооцінювання)
| В 2 |
Аудіювання | Я можу розуміти об'ємні висловлювання та лекції і стежу навіть за складною аргументацією на досить знайомі теми. Я розумію більшість ТВ новин та програми про поточні події. Я розумію більшість фільмів на літературній мові. |
Читання | Я можу читати статті та повідомлення з сучасних проблем, автори яких займають особливу позицію або мають особливу точку зору. Можу розуміти сучасну літературну прозу. |
Діалогічне мовлення | Я можу брати участь у діалозі з достатнім ступенем невимушеності й спонтанності, так щоб відбулася природна інтеракція з носіями мови. Можу брати активну участь у дискусії у знайомих контекстах, викладаючи й захищаючи свою точку зору ( свої погляди). |
Монологічне мовлення | Я можу представити чіткі, детальні висловлювання про широке коло питань, що стосуються сфер моїх інтересів. Я можу висловити точку зору на запропоновану тему, наводячи аргументи "за" і "проти". |
Писемне мовлення (письмо) | Я можу написати чіткий, детальний текст на широке коло тем, пов'язаних з моїми інтересами. Можу писати есе чи доповідь, узагальнюючи інформацію або наводячи аргументи "за" чи "проти" певної точки зору. Я можу писати листи, наголошуючи на особистому значенні минулих і теперішніх подій. |
Примітка: з ознаками інших рівнів можна ознайомитись у "Книзі вчителя іноземної мови" Нормативні документи Міністерства освіти і науки України (Харків. Торсинг 2005 р.).