ДЛЯ УЧНІВ > ЩО КАЖУТЬ УЧНІ
Менюк Олександр, 5-Б Листопад 2007 Ви собі не уявляєте, яка прекрасна наша школа восени! Вхід до школи прикривають дві величезні тополі. Здається, що вони перешіптуються. Багато тополі бачили і можуть розповісти про тих, хто вчився і хто вчиться. Мабуть, ці дерева, як і я, найбільше в світі люблять свято першого дзвоника. Як радісно зустрітися з друзями після канікул! Звідусіль линуть розповіді про пригоди та подорожі на літніх канікулах. Безліч осінніх квітів виринає з поміж рядів учнів. Вся школа шикується на святкову лінійку. Для когось – це перший дзвінок в житті, а для когось цей дзвінок – початок випускного року. Урочисті слова, теплі побажання... І ось лунає дзвоник. Учбовий рік почався. _________________________________ Лощонова Ганна, 6-Б Листопад 2007 Школа 155 – різнобарвна казка Кожен клас, готуючись до Дня школи, вибирає собі назву, а у моїй уяві з'являються казкові міста: "Калинонька" уквітчалася китицями знань, веселий та рухливий "Диво клас" засяяв світлом науки, "Мурахи" тягнуть до мурашника нові знання, а "Джмелі" не відриваючись ні на хвилинку від праці, продовжують збирати пилок знань. Веселі і добрі "Їжачки" разом йдуть до поставленої мети – стати розумнішими. А для мене школа – це місце, де поєдналися фарби душі.
155-та вічно молода, прекрасна і творчо розквітаюча! (із статті редактора шкільної газети "Провесінь", президента школи 1995 р. Юричка Андрія) Школа – це життя. Життя у мініатюрі. Ще у школі виявляються усі хороші та погані якості дітей, їхні здібності, бажання та наміри. Бо школа – перша ступінь випробовувань, перша перевірка твоїх знань і можливостей. Тому, хто складає цей перший іспит на відмінно, відкриваються широкі можливості та горизонти. Крім того, людина проводить у школі більшу половину свого дитячого життя. Саме тому для багатьох поколінь чотирьохповерхова синьо-зелена споруда по вулиці Артема, 5 стала рідною домівкою. За шість десятиріч її існування у школі здобуло повну середню освіту близько двох з половиною тисяч чоловік. Багато з них стало відомими вченими, з докторськими та кандидатськими ступенями, журналістами, вчителями, просто державними службовцями. Усі роки своєї роботи, починаючи з 1 вересня 1936 року, школа була з українською мовою викладання. Хоч у повоєнні роки у ній були організовані російські класи за рахунок дітей-переростів з інших шкіл. На даний час у школі навчається 620 учнів 1-11 класів у 19 класах. Ще 20 років тому, під час "тихої" Брєжнєвсько-Сусловської русифікації у школі, за образним висловом Івана Драча, вчилися лише діти письменників та двірників. Школу навіть збиралися закривати, бо навчалося у ній лише 300 учнів, чого не було у жодній школі. Але тим не менше, в часи застою 155-та вважалася найкращою у Києві за змістом і рівнем навчально-виховної роботи. Наприклад, у 70-ті роки ряд предметів, як і зараз, викладалися англійською мовою. Дуже багато нового у житті школи внесло останнє десятиріччя. Цьому сприяли і всі ті зміни у житті суспільства, які почалися у середині 80-х років. Перш за все у зв`язку з кардинальними змінами у свідомості, пов`язаними з посиленням уваги до української мови, історії, культури та зростанням національної свідомості, багато батьків почали віддавати перевагу саме українським школам. Прийом у перші класи став конкурсним. З 1988 року школа почала здійснювати перші обмінні програми зі школами американських штатів Арізони та Меріленду. Цікавим також є той факт, що першими учнями з України, що переступили поріг залу засідань Ассамблеї ООН стали учні саме нашої школи. Уже досить тривалий час учні та вчителі відвідують США, а американські студенти та викладачі – українську школу. Живуть у сім`ях, навчаються на уроках. У 1995-1996 навчальному році школа приймала учнівську делегацію із гімназій Голландії. Пізніше відбувся візит-відповідь. З 1991-1992 навчального року у школі започатковується експеримент, а потім і на постійній основі, введення академічних спеціалізацій учнів 10-х класів: гуманітарного, фізико-математичного та хіміко-біологічного профілю. При цьому поглиблене вивчення англійської мови зберігається для всіх класів. А з 7-го клау учні крім англійської вивчають ще одну мову: французьку або німецьку. Кожен має можливість побачити рівень своїх знань ще протягом чверті, адже після кожної теми проводяться тестування (разом з оцінкою контрольних вони визначають успішність учня за чверть чи за рік). Зазвичай, відсоток відхилення остаточної оцінки від тестової досить незначний. Учень має змогу сам побачити де йому слід довчити, що саме перескласти. У школі працює багато висококваліфікованих педагогів. Це, перш за все, ветерани школи: Божок В. А., яка працює з 1958 року, спочатку – заучем, потім – директором, а тепер – учителем англійської мови; вчителі праці, і, до речі, колишні учні нашої школи, Харченко З. С. та Онищенко Б. Г.; Костильва О. В. – вчителька англійської мови та літератури; Левченко Н. М., Школьник В. В., Кулик Л. В., Щербина Г. М. – вчителі початкових класів. Користуються високим авторитетом і відзначаються професійним рівнем вчителі, які прийшли до школи порівняно недавно, це – вчителька української мови та літератури Сафарова Г. М., вчителі російської мови Білоус В. С. та Холоденко Л. Б. Вчителі англійської мови Криворучко М. С., Грищенко В. В., Мітіна Т. С., Рибакова Л. А., Козелецька І. С., Тимошик Н. В., Кантор С. М., вчитель французької, Андрущак А, Є., вчитель німецької мови Мільман Є. Б., вчителі математики Ступницька В. О., Пилипенко В. Я., Бойко С. М., вчителі біології та географії Чорнобровкіна Л. В., Петрик Н. І., Бондаренко І. Л., вчителі історії Стьопічева Г. М,, Іванченко В. В., вчитель фізики, кандидат фізико-математичних наук, Лещенко П. В., вчителі фізвиховання Полякова С, І., Васнецова О. І.. Навчальний процес у школі поєднується з системою позаурочних та позакласних виховних заходах. У школі працюють гуртки з хореографії, шейпінгу, розвитку пам'яті, петриківського розпису, секція загальнофізичної підготовки. Останніми роками у школі затвердилися традиції святкування Першого і Останього Дзвоника, Дня Вчителя, Дня Андрія, Новорічного Свята, Дня Валентина, Дня Хлопців, 8 Березня, Хелоувіна. Проводяться конкурси стінгазет. Особливого розвитку набув процес самоврядування. Декілька разів на рік збирається Віче учнів старших класів, де формується і звітує про свою роботу учнівське самоврядування школи – Учнівська рада на чолі з Президентом. До складу Учнівської ради входять президенти 1-11 класів, та Міністри Освіти, Шефства, Інформації, Спорту, Міжшкільних зв`язків, Дозвілля. Нині намітилася нова тенденція. У школі проводиться моніторинг учнівської думки і на основі опитувань розробляються культурно-розважальні програми. Втіленням проектів у життя займається ініціативна група, куди входять найактивніші учні. Окрім того, учні намагаються позбутися проблем у взаєминах учень-учень, учень-вчитель, учень-батьки. Вони самі проводять концерти, брейн-ринги, тематичні вечори, КВК, дискотеки, учнівські аукціони, наукові конференції. Взагалі останнє – окремий напрямок. Адже двічі на рік проводиться науково-практична конференція, де розглядаються цікаві теми з математики, літератури, хімії чи біології. Особливість – підготовка обов’язково власного дослідження. Найкращі роботи направляються в Малу академію наук України, де вже декілька років поспіль займають призові місця. Одне слово, нині школа у творчому піднесенні. |
|