|
НАВЧАЛЬНІ ПРЕДМЕТИ > ПРИРОДОЗНАВСТВО
Природознавство 5 – 6 класи Шкільний курс "Природознавство" є інтегрованим, пропедевтичним курсом, головну мету якого становить формування в учнів уявлень про цілісність природи та місце людини в ній, засвоєння знань, що складають основу для подальшого вивчення систематичних курсів астрономії, біології, географії, екології, фізики, хімії. 5 – й клас (35 годин, 1 год. на тиждень): - Розділ І. Людина та середовище її життя.
- Розділ ІІ. Всесвіт як середовище життя людини.
6 – й клас (35 годин, 1 год. на тиждень): - Розділ ІІІ. Природні та штучні системи в середовищі життя людини.
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з природознавства http://www.mon.gov.ua/main.php?query=education/average/topic/n_pr/kriterii/ Рівні навчальних досягнень учнів | Бали | Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів | І. Початковий | 1 | Учень з допомогою вчителя може розпізнати і назвати окремі тіла природи, має уявлення про предмет, який вивчає. | 2 | Учень з допомогою вчителя і користуючись підручником або робочим зошитом може знайти необхідні визначення наукових понять. | 3 | Учень з допомогою вчителя або підручника наводить приклади окремих явищ природи, фрагментарно описує їх ; спостерігає за дослідами, що їх виконують інші учні. | ІІ. Середній | 4 | Учень з допомогою вчителя, підручника або робочого зошита відтворює незначну частину навчального матеріалу, не дотримується логіки його викладу ; дає визначення окремих понять, фрагментарно характеризує явища природи; Частково здійснює фенологічні спостереження, виконує прості досліди без опису їх результату. | 5 | Учень з допомогою вчителя відтворює значну частину навчального матеріалу на рівні тексту підручника; дає визначення окремих понять, не пояснюючи їх; здійснює фенологічні спостереження, результати окремих із них заносить до щоденника спостережень, з допомогою вчителя приводить прості досліди, намагається їх пояснити. | 6 | Учень самостійно відтворює частину навчального матеріалу на рівні тексту підручника; з допомогою вчителя відповідає на окремі запитання; характеризує явища природи, у відповідях допускає помилки 4 здійснює фенологічні спостереження, частково робить записи їх результатів в щоденнику спостережень, з допомогою інших учнів виконує досліди, але дати їх пояснення не може. | ІІІ. Достатній | 7 | Учень самостійно відтворює більшу частину навчального матеріалу; відповідає на окремі запитання; наводить власні приклади, розкриває властивості тіл природи , допускаючи у відповідях неточності; Здійснює фенологічні спостереження, робить неповні записи в щоденнику спостережень, з допомогою вчителя проводить досліди, пояснює з окремими неточностями їх суть. | 8 | Учень самостійно відтворює навчальний матеріал; відповідає на поставлені у підручнику чи вчителем на уроці запитання, порівнює явища та тіла живої та неживої природи, встановлює відмінності між ними;здійснює фенологічні спостереження, робить записи в щоденнику спостережень, виконує досліди, пояснює їх суть. | 9 | Учень демонструє достатнє засвоєння навчального матеріалу, відповідає на запитання, встановлює причинно – наслідкові зв'язки; розв'язує стандартні пізнавальні завдання; здійснює фенологічні спостереження і робить повні записи в щоденнику спостережень, проводить досліди в школі та вдома, пояснює їх результати. | ІV. Високий | 10 | Учень вільно, усвідомлено відтворює матеріал, встановлюючи зв'язки з раніше вивченим; вільно відповідає на ускладнені запитання; аналізує і розкриває суть явищ природи, узагальнює, систематизує знання на основі вивчених закономірностей та понять; регулярно здійснює фенологічні спостереження і робить записи в щоденнику спостережень, проводить досліди, обґрунтовано пояснює їх результати. | 11 | Учень логічно і повно розкриває вивчений програмовий матеріал; аналізує і розкриває взаємозв'язки між живою і неживою природою на основі загальних закономірностей та зображає їх схематично; усвідомлює значення охорони навколишнього середовища; ретельно виконує фенологічні спостереження і робить записи з малюнками, графіками в щоденнику спостережень, проводить досліди, зіставляє їх результати. | 12 | Учень виявляє міцні й системні знання програмового матеріалу; виконує фенологічні спостереження, робить обґрунтовані записи в щоденнику спостережень, проводить досліди, оформляє їх результати. |
|
|